Postępowanie windykacyjne podzielone jest na etapy:
- wezwanie do zapłaty – zawiera również propozycję zawarcia ugody w sprawie sposobu spłaty zaległości;
- wypowiedzenie umowy najmu – w przypadku braku jakiejkolwiek reakcji na wezwania do zapłaty;
- wezwanie przedsądowe/ wezwanie do opróżnienia lokalu i zapłaty zaległości
- skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego – w przypadku gdy użytkownik nie ureguluje zaległości lub nie wyda zajmowanego lokalu;
- postępowanie egzekucyjne (komornicze) – prowadzone w oparciu o uzyskany w sądzie tytuł wykonawczy.
Sytuacja lokatora zalegającego z opłatami rozpatrywana jest indywidualnie i przed podjęciem każdej decyzji wnikliwie analizujemy jego możliwości finansowe, proponując dostępne formy pomocy. Osoby zalegające z opłatami mogą liczyć na kilka form pomocy opisanych poniżej.
Jak uzyskać dodatek mieszkaniowy?
- Najemca składa wniosek o przyznanie dodatku. Do wniosku dołącza się deklarację o dochodach gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.
- Zarządca nieruchomości – Gryfińskie TBS Sp. z o.o. potwierdza wysokość ponoszonych przez wnioskodawcę w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.
- Wniosek można złożyć:
1. osobiście w siedzibie OPS w Gryfinie oraz w siedzibie Zarządcy,
2. listownie za pośrednictwem poczty polskiej,
3. poprzez ePuaP i profil zaufany.
Dodatek mieszkaniowy nie przysługuje osobom przebywającym w:
- domu pomocy społecznej,
- młodzieżowym ośrodku wychowawczym,
- schronisku dla nieletnich,
- zakładzie poprawczym,
- zakładzie karnym,
- szkole, w tym w szkole wojskowej
– jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne całodobowe utrzymanie.
Wszelkie awarie i stwierdzone dewastacje w mieszkaniach, lokalach użytkowych, częściach wspólnych budynków i na przyległym terenie (posesji) należy niezwłocznie zgłaszać do Gryfińskiego TBS Sp. z o.o. mailowo na adres:
telefonicznie pod numerami:
+48- 509-702-000,
+48- 509-703-000
Lub osobiście w siedzibie Spółki
poniedziałek 07:00 -15:00
wtorek-czwartek 07:00-15:00
piątek 07:00-14:00